Fläskläpp och nötter

Inte vet jag hur man ska sammanfatta den här dagen. Har i alla fall försökt sprida julstämning på jobbet med tända ljus och julmusik. Lagom mjukstart och bara en sån sak att jag kom i god tid, för att kompensera klantigheten igår.

Smet hem vid lunch och for ut med hästen i skogen. Vykortsvackert med kritvitt snötäcke utan några som helst spår förutom skogens djur. Det snöade lite lagom och jag funderar på att skaffa slalomglasögon, det är ju ändå ingen som ser mig och gör någon det lär dom inte känna igen mig. Förutom min koloss till häst :D. En spyfluga kommer jag likna.

Svidade om och åkte tillbaka på jobbet och spelade innebandy så nu ligger jag här svettig och äcklig i soffan, med en fläskläpp och brännande muskler. Undra varför jag aldrig får ligga?!

Dagens humor var chat med Big på WF. Han skrev och frågade om jag provat någon choklad med marsmallows och nötter varpå jag svarade att jag inte kan äta nötter, blir överslag eftersom jag känner för många. Hans svar var om han skulle ta åt sig. Gör som du vill menade jag och han kontrar med att han väljer att inte göra det. Det tror jag det. Men kanske han börjar få lite självinsikt 😀

8 thoughts on “Fläskläpp och nötter

  1. Hahaha. Jag instämmer med Hydraul. 😉
    Du, dina barn, Big och en taxichaffis är väl ungefär rätt antal när alla andra är i sina hem här i söder? *hehe*

Kommentera

