Freud?

Det tog väldigt länge innan jag somnade om och när jag väl gjorde det så drömde jag att jag och dottern av en slump hade hamnat på en Finlandsfärja. Vi skulle lämna av något bara men båten avgick och vi blev kvar. Jag var skitig som om jag varit i stallet, håret smutsigt och så. Det var en massa rännande där i dolda korridorer och båten gick som en gondol genom Sthlmsgator. Hel skumt. såg passerade stora byggnader och alla verkade tycka det var normalt.

Sen hittade vi ett konferensrum där min ena kollega var och firade något. Det var feststämning och alla var lite lagom på lyset. Då skulle han uppträda och dansa omkring och märker inte att byxorna glider ner och hela paketet är framme. Jag kunde inte slita blicken från underredet om man så säger. Han var jätteglad i hågen och körde sitt uppträdande, tror att han bland annat spelade saxofon, med hela paketet framme som sagt var. Alla såg men han fattade fortfarande inget. Kände mig stressad av någon anledning och så väcktes jag av telefonen när min nya kollega ringde och frågade var jag var…jepp så klart hade jag försovit mig. IGEN!!!

Alltså nu börjar jag få freudianska vibbar på mina drömmar. Jag sover som en vessla på crack. Ryckigt, osammanhängande och tidvis stenhårt. Drömmarna är ju sinnessjuka och äckligt verkliga.

Ge mig ledigt nu!!! Kommer nästa torsdag gå på julledighet med sju dagars komp blir det två och en halv vecka ledigt i alla fall.

10 thoughts on “Freud?

  1. Åh gud så ljuvligt med 2,5 vecka ledigt, skulle jag med vilja ha! Jag gläder mig dock åt de 6 dar jag ska vara ledig efter i morgon. Ska bli underbart skönt. En praktikant som jag träffade i endast två dagar sa till mig att jag nog behöver vara lite ledig. Då är det nog så va…?

  2. Jag är ledig den här veckan, men sen blir det till att jobba järnet. Kommer att vara ledig i tre dagar mellan 17-31 dec, i övrigt sliter jag på jobbet. En av dagarna ska jag dock få träffa Ia och då lär batterierna laddas så att jag orkar jobba resterande dagar utan problem. 😀

  3. Ehhh, är det en kollega du tillomed inspekterat paketet live så att säga ?? En kollega du jobbar med nu innan jul kanske ?? Oavsett så hoppas jag dottern har åldern inne, för det där uppträdandet kan nog märka henne för livet annars…:P

Kommentera

