Snöyra

Den där planen att stiga upp tidigt på söndagmorgon gick ju käpprätt åt helvete. Det kan ha berott på att jag och MM surrade i telefon i två timmar och la på vid tresnåret, det kan faktiskt vara en bidragande orsak ;). Vad man har att snacka om i flera timmar är en annan femma, det var blandad kompott däribland k*kar, träning, pluggande och annat svammel.

Vid elva vaknade jag ju men den där långturen till häst i snöyra lockade inte helt. Men i alla fall närmare två var jag uppsutten och påväg ut till skogs. Lagom kallt ute, vid -7 grader och ett snötäcke som lagt sig över ängar och på skogsvägar. Det är sån livskvalité att det finns inte :). Ska dock skaffa mig slalomglasögon så man slipper småspik i ögonen när det blåser och snöar. Kommer bli så vacker :D.

Efter stallet har jag skottat snö både på uppfarten och på gården mot huset för isolering. Observera att denna gång gnäller jag inte. Det var skönt och det var lätt snö och inga packade karmar som skulle forseras. Kommer ändå anlita traktor i fortsättningen och bara skotta om jag vill och orkar.

Laddar för att hoppa in i duschen och sen hämta dottern. Hon hade bråkat med sin pappa och bett honom dra åt helvete. Oj!! Var kom det ifrån? Hon får inte säga vad som helst och hon är inte sån. Jag tror bara det är en reaktion på allt strul som varit men det försvarar ingenting och jag vet att hon mår dåligt över det. Hennes farmor hade varit med och hon blev sur på dottern, suck. Kanske pappan i det här läget skulle ha berättat att hon har haft en jobbig period. Tror inte det, för det är ju hans fel.

Nä om man skulle ta och samla in alla rester av godis som ligger utspritt i huset och äta middag? Lite choklad, chips, skumtomtar, pepparkakor med mögelost och kaffe. Den där laxen jag tinade får ligga i kylen ett tag till 😉

6 thoughts on “Snöyra

  1. Godis är alltid bra som substitut för mat =)

    Hmm… nu som först fattar jag vem du är. Hade inte en aning om att det var du som skrev denna blogg… har undrat så vart du tog vägen =)

    Nu ska jag hälsa på lite oftare =)

    Kram

    • Ha ha ibland blir det lite upp och ner när man måste byta blogg, men det är rätt skönt även om man tappat massor med läsare. Men att slippa de jag ville slippa, det är värt det ;).

      Kul att du hittade hit 🙂

      Kram

      • Jag vet vad du menar… flyttade precis själv bloggen och tappade massa läsare såklart men precis som du ville jag bli av med vissa. Kom gärna å hälsa på =)

        Kram tjejen!!

        P.S Om du vill… får du gärna ge mig lösenordet… men bara om du vill förstås!

Kommentera

