Ditten och datten

Som vanligt serverar jag de mest lösryckta saker. Först och främst har jag invigt mina nya skor och mina nya vantar. Alla älskade skorna, trots att dom är vita ;). Mössan fick inte komma med idag trots kylan, fan för korta frisyrer som behöver mycket jox för att hålla sig snyggt. Blir platt fall med mössa på.

Svängde förbi bolaget och köpte hem två flaskor vin. Varför köpa en? Varför inte köpa en box. Så många alternativ och verkligen svåra val och flera möjligheter. Måste skaffa mig en konsult i ämnet.

Hem och jag hann inte innanför dörren förrän dottern började protestera om att hon inte vill till pappa på grund av häxan. Bad henne ringa och säga det till sin far, han dök upp senare. Vi snackade lite och bestämde att prova varannan helg. Lite mer när det behövs men hon kommer hem på söndag verkar det som. Jag bara orkar inte tjafsa om det här mer. Bättre hon bor här. Tror inte att saken är utrett ännu. Men det känns inte roligt att skicka iväg en tårögd unge varje varannan fredag :(.

Men efter allt tråkigt så är det ändå fredag och det jag ska göra är att damma av hästeländet (tjuvstartade igår med att försöka borsta bort den värsta skiten) och börja rida igen. Han har stått sen jag kom från Sthlm men nu är det alltså dags att rida lite. Det är bara -9 grader ute så det funkar.

Vad fan ska man göra i helgen? Tanken var tjejmiddag men det verkar skita sig. Alla ska på olika saker så som Sabaton i Piteå och det är julbord och fan och hans moster. Jag vill ju göra nåt. Verkar bli hemmahelg igen. Blä, trist, boring! Bara att hålla tummarna för att jag inte dampar lös totalt.

2 thoughts on “Ditten och datten

  1. Vad olika vi är du och jag, jag bara längtar efter en helg hemma. Det känns som att jag aldrig är hemma och när jag väl är så har jag ingen ork att ta tag i allt som behöver göras.

    • Det är skillnad nu när jag sällan jobbar helger mer. Med jobbet jag har så behöver man också få göra nåt annat, än att tänka och känna så mycket. Är jag hemma har jag ingen ork heller så jag vet inte, moment 22.

Kommentera

