Nöff

Handledning avklarad. En Just Sayin’ som blir förbannad på handledaren, check. Jag är visst en jävligt hämndlysten person, check. Man ska inte bli ovän med mig som kollegan säger. Blev sur på andra saker som om man ska släppa vissa grejer. Ja det vet jag mycket väl men har man varit med om en kris så är man i olika faser och hon trodde nog att vi efter en vecka hade kommit långt. Nä man gör inte det. Beteendet är helt normalt helt enkelt. Tack och hej förtroende. En tid till fixad men jag tror inte hon kan hjälpa mig.

Gå igenom dessa faser hjälper inte och inte på det sättet. Nog om det.

Nu skulle jag få en gnutta energi till att röja i svinstian som kallas hem. Energi och jag är inte kompatibla just nu. Eller jag finns här och energin har bestämt sig för att jag är en rätt trist följeslagare. Dessutom är jag fan fet. Behöver köpa nya byxor men vägrar bjuda den här Barbapappakroppen på den tillfredsställelsen. 4 kilo min måste bort snabbt. Träning var det va? Om jag skulle komma mig upp och börja promenera till jobbet nu igen. Måste ta mig i kragen.

Nästa mål är att sätta upp lite förhållningsorder för mig själv, träna bättre och även äta lite bättre. Äter gör jag. Massor och fel. En ond spiral som jag inte orkat bryta men det räcker med problem som vållas av andra och jag behöver inte leka nassegris bara för det. Så det så!

 

4 thoughts on “Nöff

  1. Kör en redig genomgång av huset. Städa som fan, kör slut på aggressionerna. Spela hög musik, sjung med, skrik, skura, gnugga och kasta saker omkring dig. Det gör kanske inte så mycket för situation runt omkring men du får ett rent hem samtidigt som du får en rejäl mental genomgång som ger dig lite distans när du sedan försöker bearbeta det hela på egen hand.

    Förresten avskyr jag när handledaren inte fattar något. 😦

    • Ska uppbringa lite energi först för det. Ja alltså handledare är ett kapitel för sig…dom måste fan kunna läsa in. Det hon säger åt mig fick mig bara att slå bakut och göra tvärtom. Moget jag vet!!

Kommentera

