Ny tag nu känner jag

Jodå jag försov mig i morse. Hade möte 8.15 och klipptid 8.15 och jag låg då nöjd och glad i sängen och sussade som ett litet spädbarn som är nyskiti och nyäti. Kollegan ringde vid 9-tiden i morse och var orolig. LEVER DU!! Öööhhh ja viiiisst hurså! Slängde mig upp, snabbsmink, käka och iväg. Rusar in lagom till första fikat och en annan kollega fräser (ovanligt) åt mig att Var var du? Vi hade faktiskt möte! Jag var en nanosekund från att klippa till henne.

Min chef märktet det och även en annan kollega. Istället morrade jag bara och gick därifrån, räknade till 10 miljoner, hämtade kaffe. Luuuugn och fin. Satte mig ner och hade en inre dialog med mig själv om huruvida jag skulle klara mig från en mordrättegång och om tjugo personer som vittnen är lika med fällande dom. Chefen som satt mittemot frågade hur jag mått i helgen och jag svarade som det var okej. Men jag känner mig överkörd av ett tåg och att jag somnade fem i morse.

Mongokollegan pratade jag sedan liiite lugnare med och sa att jag har haft problem med sömnen på grund av allt som hänt och att jag inte kunnat sova i natt. Då säger cepet att Du är nog för känslig för det här. Alltså jag smäller av. Det är nog mer att hon är för okänslig och inte vet vad empati betyder. Man häpnar ibland.

Men i alla fall är det så att jag känner att jag kan släppa vissa delar av allt som hänt. Jobbet återgår hyfsat till det normala. I morgon var det visst handledningen var så då känns det som om det är ett stort steg att få sortera saker i sina rätta fack. Vissa lösa trådar finns det ännu och massor med ringar på vattnet som måste få ebba ut, men i övrigt helt okej.

Ska ta tag i dom där sakerna som man måste göra. Ta ut pengar och betala grannungen för jultidningarna, lämna tillbaka typ allt jag beställt från Bonprix för kläderna satt betydligt snyggare på modellen ;), städa till hemma ifall jag får oväntat besök från nån galning som jag anmält….tja såna där vanliga saker :D. Till och med kanske läsa en och annan blogg och slänga in en kommentar :).

 

4 thoughts on “Ny tag nu känner jag

Kommentera

