Helgen

Söndag och lunchtid, kröp precis tillbaka under täcket igen med datorn på magen. Har inte varit vaken länge. Samma igår, sov som en gris vilket behövdes. Fredagkväll var sonen och hans flickvän här och kollade film, igår var det enda avbrottet en ridtur och ta in lite hästar senare på kvällskvisten. Sen soffan, hela dagen.

Är sjukt trött och förkyld. Men det känns bättre ändå med allt det andra. Tror jag i alla fall. Bara tröttheten och den där fula jag möter i spegeln när jag råkas titta dit. Vilken mardröm. Finnar värre än en fjortis, svullen och röd i ögonen och så nyser jag och snörvlar mest hela tiden. Fräscht!?

Fick besked om krishantering på måndag redan och det är väl det bästa att få lägga lite distans till allt. Egentligen vill jag bara vara hemma, ligga under täcket och vara ifred. Köra en Törnrosasömn. Ska bara lägga in en begäran om städtant innan för någon har rivit om huset till en jävla soptipp. Märkligt vad som kan hända när man vilar för mycket. Har iaf messat lite med Big och Kaxig, skojgrejer…vanliga saker. Även med en annan kille från grannstaden, bara för att.

Hade tänkt tvinga mig ut men det är mörkt dygnet runt och disigt eller regn, känns som om jag kvävs i allt det mörka där ute. Bättre att vara inne. Skyltsöndag idag och jag tänker inte gå…va fan jul på det här också??

12 thoughts on “Helgen

  1. Bra att du tog dig tid att vila. Man kan inte stressa omkring hela tiden, speciellt inte om man varit med om något som kräver krishantering. Har tänkt på dig, trots att jag inte kommenterat så aktivt de senaste dagarna.
    Kram

    • Nä man kan inte det och såna här saker får en ju att stanna till och fundera vad som är viktigt i livet. Tror också att allt flängande har gjort det lite svårare att sätta saker på plats och hantera det. Inte för att det skulle ha varit enklare för det men tja tror inte det hjälper.

      Kommentarer är inte alltid det viktigaste det bästa är att få ösa ur sig, om än så lite 🙂

      Kram

Kommentera

