Okej ändå

Säger bara ensam hemma!! För första gången på mycket länge har jag varit glad när exet hämtade dottern. Att jag behöver ensamtid är ju ingen understatement. Att jag behöver en break från jobbet och allt som händer runt omkring mig också. Igår var en riktigt sugig dag. Fick flashbacks från tidigare. Ser grabbens ansikte framför mig, ögonen. Bröt ihop på riktigt och helvetes så skönt det var. Så klart var jag tvungen att snoka reda på hans Facebook bara för att plåga mig själv lite och på den bilden har han samma uttryck som i bilen.

Messade med Big om vad som hänt och med Kaxig och vi är nu ihop igen. Måste ha humor och idiotier i allt det jobbiga. Det är mitt sätt att överleva.

Snackade med mina kollegor och hann hetsa upp mig för att en jag försökte få tag på inte svarade. Detta tror jag att jag kommer ha svårt med i framtiden. Att inte få svar när jag är orolig. Idag har jag sagt åt honom att aldrig mer göra om det. Messar jag (det händer aldrig i princip) så ska jag ha svar om så än ett tomt sms. Jag kommer aldrig låta bli att gå den där extra milen mer. Att inte försöka igen och lite till, det får jag dras med.

Har snackat mer med chefen som söker handledning åt mig och min kollega. Det behövs, orkar inte dra på skit mer och det är lika bra för jobbet kommer kräva mycket av den varan. Men jag vill inte byta, där kan jag göra någon nytta…trots det jobbiga. Bara lära sig hantera det.

Annars vet jag inte. Det känns okej trots ångest och dödlig trötthet. Jag är orolig för en ensam helg men vet att jag behöver vara det. Att sortera in tankarna i sina fack och kanske bli av med vissa. Big sa åt mig att jag måste byta jobb. Du orkar inte. Tänk på hur det var förr när jag fick ligga bakom dig och stryka på kinden för att du inte ska oroa ihjäl dig för saker. Gå och sov och tänk så. Så skulle jag lätt vilja ha det nu bara ligga sked och känna trygghet. Men i allt det här så vet jag att jag är tusen gånger starkare nu. Jag klarar mig själv och om än det skulle vara skönt så hellre ensam ensamhet än ensamhet när man är två. Men det var fint sagt, ändå.

Nu bara vara och vänta på ett telefonsamtal.

 

 

2 thoughts on “Okej ändå

Kommentera

