Härligt måndag…

Orkar inte ens berätta hur jag startade dagen, dåligt i alla fall!! Resten av dagen blev väl ungefär likadan. Fick en akutmassagetid för min axel. Kan knappast röra den och igår på boxningen så var det som att sticka en kniv i axelleden för varje slag. Perkele!! Sen att jag slog ändå är väl inte smartare men vem har anklagat mig för att vara det??

Hade tänkt åka hem medan det var ljust och rida och fixa inför resan i morgon. Måste fixa färdigt hästvakter, schema för det och ta ut pengar till hästtandläkare och allt sånt svammel. Fixa medikament till kusen så han blir omhändertagen och bla bla….

Skulle bara en sväng på jobbet och fixa det sista när dottern ringer. Hon ringer i princip aldrig när hon är hos sin pappa. Trodde hon glömt något. Men hon började gråta. Bråk med skatan!! Slängde mig i bilen och åkte och hämtade upp henne. Svor och gormade samtidigt in ett meddelande på mobilsvar till exet. Massa diskussioner och det känns inte bra just nu. Men det löser sig…inte så att jag inte visste att det skulle komma. Visste bara inte när.

Bara hoppa i kläderna och åka till stallet och visa vart alla grejer är och så en långprom med heppe i skitvädret.

 

 

 

 

7 thoughts on “Härligt måndag…

    • Jag visste att det skulle komma förr eller senare. Har ju dragit det en sväng, men alltså jag är så förbannad, besviken och ledsen på hela situationen. Blir ett allvarligt snack när jag kommer hem iaf. Hon får ju välja själv…

      • Det är viktigt att man ger barnen utrymme i ett sådant läge. Hoppas det lugnar sig och att ni kan reda ut det utan att det blir för stora bumlingar att ta sig över senare i livet.
        Kram

        • Känner att jag varit nog diplomatisk. Har försökt prata med både dottern och pappan…det är andra gången nu på allvar. Inget påhopp (kankse nåt ord om fetsubba, men hej jag är bara människa) utan utgått från dottern. Det är sista gången jag medlar och försöker…det finns gränser.

Kommentera

