Greatings from Italy

Att ta sig till Trieste tog ungefär lika lång tid som att åka till USA. Startade hemma igår morse ca 9.50 och var framme i Trieste vid midnatt. Allt gick bra till vi kom till Munchen. Där var det snöoväder, en decimeter snö!! Helt sjukt. Resan dit satt jag med en kollega och pratade med en väldigt berest man, fick massor med tips om Trieste och även omgivningarna. Han tyckte definitivt att vi skulle resa till Venedig en dag nu när turistsäsongen är över. Tyvärr så är det helgdag på torsdag som är vår ”lediga” dag vilket är surt.

Nåja vi hade ett lite längre uppehåll i Munchen på den enorma men extremt välorganiserade flygplatsen, vid halv tio på kvällen var det meningen att vi skulle flyga mot Trieste. Vi fick åka busstransfer till planet. Ett propellerplan!! Jag satt på rad 19 vilket var sista raden. Shit maj gad! Det blev en försening på närmare två timmar och ett löfte om att det var turbulent över Dolomiterna. Härliga tider va!! Försökte somna innan vi lättade från marken men det gick inte. Där och då tog jag mitt första glas vin, bara för att trubba av sinnena. Det var några härliga frittfall moments som jag hade klarat mig utan men en lättnad över att vi landade i Trieste så småningom.

Vi var incheckade på hotellet och jag var i säng vid halv två tiden och så var jag uppe två timmar innan klockan ringde i morse så jag har ätit en frukost, druckit en latte och nu har jag äntligen fått wifikod och får surfa runt lite. Om en knapp timme börjar programmet för dagen, ett förhoppningsvis lätt program. Här är det ungefär tio grader men lite blåsigt. Dock en skön känsla att landa inatt från ett snöigt, blåsigt och nollgradigt Munchen och kliva ur planet och det är femtongrader på natten.

Roligare än så här blir det inte, ännu iaf ;).

8 thoughts on “Greatings from Italy

    • Jamen skoja!! Eftersom alla vet att jag vill äta ofta så började jag dra paralleller till filmen Alive där dom kraschade i Alperna?! och åt sina frusna kamrater…Det var ena riktigt äckliga fria fall vill jag lova…

Kommentera

