Tiderna som förändras

En spännande reflektion. Jag har ju min gamla jobbdator privat, den jag köpte lös från mitt gamla jobb. Det är drygt två och ett halvt år sedan jag jobbade där i alla fall. Skulle gå in på originalwebbläsaren Safari för att mitt Chrome strular som bara den. Har visst för gammalt operativsystem och då uppdateras inte Chrome mer.

Nåja gick in på Safari som jag sällan använder varken hemma eller på jobbet. Kollade mina bokmärken och hittade bland annat en gammal blogg jag glömt bort vilket var kul, eller två var det nog. Tärningen är kastad och En servitris bekännelse. Båda olika och bra. Nog så. Men det som däremot inte fanns som bokmärke är Facebook!

Då undrar man ju vart världen är på väg. Jag tror att Chrome eller de flesta webbläsare nästan har en automatlänk dit. Per automatik hamnar jag på FB det första jag gör. Jag läser inte nödvändigtvis men jag hamnar där. Om jag inte är in där så lovar jag att Facebook ligger högst upp i bokmärkeslistan i vilket fall som helst. Men där fanns det inte alls.

Nu tror jag inte att jag inte facebookade på arbetstid för det gjorde jag med alla säkerhet. Var en av de första att skaffa Facebook faktiskt. Men lite fränt var det ju att FB inte fanns där alls. Kanske var jag väldigt seriös då. Fast det fanns en faslig mängd med bloggar där och av någon suspekt anledning, baksidor. Inte som i rumpor utan mer som i att baka cupcakes och andra kakor. Har mitt liv blivit så annorlunda på dessa få år?

En sak vet jag i alla fall att i samma veva som jag fick denna dator, rättning som jag köpte lös den jäveln för dyra pengar, så började jag läsa bloggar och sedan började jag blogga själv. Var väldigt off i bloggvärlden innan dess.

De första bloggar jag läste på den tiden var först och främst Glimras förvirrade singelliv, en asbra och rolig blogg. Sen var det Tears and Pearls gamla, Ord och inga visor och Happy Cat och någon blogg som jag bara älskade var Förnuft och känsla för hon skriver så bra…sen började förfallet ;).

13 thoughts on “Tiderna som förändras

  1. Tärningen skriver fantastiskt! 😀
    Jag tror att man kanske var bättre på att maskera sina sido-sysselsättningarna förr. Det var inte självklart att man surfade på arbetstid då, något man tar för givet att folk för nu – i alla fall på rasterna. 🙂

Kommentera

