Ta tag i saker.nu

Börjar bli rätt så trött att känna mig som en urvriden trasa. I helgen har jag sovit massor och skulle kunna sova ännu mer. Tungandad, krasslig och snorig. Det ger sig ju aldrig det här. Så jag bestämde mig för att kortisonpreppa mig lite. Får göra så när jag har problem med luftrör så fyra gånger så stor Pulmicortdos och så Rhinicort för näsan. Vitaminer ska inköpas och jag ska börja motionera. Känner riktigt hur fläsket kring midjan börjar välla ut igen.

Ser ut som en oversized cupcake när jag har jeans på mig. Inte bra. Nu ska det bort. Enligt SMHI så ska det inte regna speciellt mycket i veckan så då blir det promenader till och från jobbet. Dessutom fick jag en stegräknare förra veckan (undra hur många jag har liggandes i lådan?) för det ska vara en stegräkningstävling på jobbet. Bara att börja traska då. Vill komma tillbaka till mina gamla rutiner med träning igen. Boxning i kväll är inbokat och så är det på tisdagar också. Det är steg ett. Resten får jag ta när förkylningen är bättre.

Inget spännande verkar ju ändå hända så då får jag väl kämpa med dom där träningsrutinerna i stället. Inga spännande karlar så långt ögat kan nå. Förutom det sedvanliga dravlet med Kaxig som bara kommer fortsätta vara dravel men dock tidsfördriv. Han verkar då ha rökt på för han skrev att jag är så seriös och fin som människa. Okej då ;).

Nåja nu ska jag rengöra och smörja halvmögligt läder, rida och äta löja innan träningen.

3 thoughts on “Ta tag i saker.nu

Kommentera

