Ångestframkallande

Snubblade över artikeln Så mycket kostar ditt husdjur på ABs hemsida och började fundera i mitt stilla sinne på varför jag inte köpte en hamster i stället, den kostar enligt deras uträkning ca 1400 under första året och för att vara lika morbid så lever det kanske nåt år efter det. Hund har jag haft och jag undrar om jag la ner så mycket pengar på den som dom påstår? Fast den fick jag ju iofs gratis eftersom det var ett ex som hade den och hunden ville för allt i livet inte leva med exet när vi separerade.

Här kommer det ångestframkallande. Häst är inte ett husdjur det är ett kreatur av nåt slag, ett lantdjur. Jag börjar fundera så där fort vad jag betalade första året. Hästen fick jag faktiskt så jag behövde inte ens betala den summan. Nu ligger dom i priser mellan 70-80′ medan min var något billigare än så. Men prylar och foder och allt så hamnade nog första året på ungefär 50-60′ horribelt och då pluggade jag. Vi ska inte snacka om tiden för tid är pengar.

Nu är summan kanske nere i nästan hälften så lite. Om man sen betänker hur många år man haft kraken och funderar på hur många resor man kunde ha gjort för dom pengarna. Det är då man tar till flaskan och börjar gråta. En vandrande pinne blir mer och mer lockande vill jag lova.

Men men tur han är söt och fin och har nästlat mig in i hjärtat på mig annars hade jag skickat honom till Scan för länge sen ;). Nä nu ska jag sluta svamla och gå och pussa på min lilla gubbe och ta en tur i skogen och tänka, fan det är värt varenda öre.

6 thoughts on “Ångestframkallande

  1. ja jag känner en stor skillnad på när hunden är borta men hon var värd varenda jävla öre.. BILEN däremot.. där känner jag störst skillnad… o där är det svårt att motivera att skaffa en igen.. även om det är fasligt bekvämt.

    • Skulle aldrig kunna leva utan bil och även om jag skulle kunna så vill jag inte. Jag gillar att vara bilburen och hatar verkligen allmänna kommunikationsmedel. Friheten att göra vad jag vill när jag vill värderar jag högre. Hästen får kosta så är det bara, han är lite som en lyxman-överöses med pengar så han är nöjd och glad. Sen får jag bestämma allt för han är i beroende ställning 😀

Kommentera

