Tom i bollen

Varfaaan är min energi? Får inget gjort alls på eftermiddagarna. Som tur var har det regnat mest hela tiden så ridning går bort, skööönt med ursäkt. Men det andra då? Huset ser ut som Jerusalems förstörelse. Det är grejer överallt och rent av skitigt. Grejer lever jag med men skitigt har jag svårare för. Det har dock inte hindrat mig från att spela songpop och pilla navelludd, inte alls!

Nu skäms jag så jag måste städa idag. Inget snack om saken. I morgon kommer dottern hem så då ska det vara hyfsat rent hade jag tänkt. Tänker dessutom antingen låta bli att putsa fönster eller leja en städfirma för jag hatar skiten. Jag betalar hellre för att få bort mås- och flugskit från rutorna.

Jag har kraschlandat i den gråaste vardagen av alla. Det känns tomt och ensligt minst sagt. Tråkigt, men jag orkar inte mer än tråkigt så tråkigt it is.

Har jag ringt Big då? Nej det har jag inte av flera anledningar. För det första så var han full när han ringde. Man springer med svansen mellan bena i månader och ringer när man är stul i fyllan. Så skulle jag aaaaldrig göra ;). För det andra tror jag att snacket som han vill ha är för att rädda sitt eget skinn för att det snackas skit om honom, inte för att försöka förklara eller be om ursäkt åt mig. Så varför ska jag besvära mig ens? Jag struntar högaktningsfullt i att det snackas på stan. Som man bäddar får man ligga och jag har verkligen inte hjälpt till att bädda den sängen. Ej heller snackat skit om honom eller på annat vis svartmålat honom förutom sanningen som bara få av mina nära vänner vet och så här då. Men här får jag snacka hur jäkla mycket skit jag vill för ingen känner honom. Slutligen så ser jag inte ens en nytta i det själv, jag får inte ut något av det.

Vad skulle det ge? Att han försöker förklara och sätta sig i bättre dager? Vi kommer ändå inte ha något speciellt med varandra att göra förutom att vi möts och ses i den här skolådan till kommun. Det går liksom inte att laga efter så här lång tid. Jag kanske förlåter men jag glömmer aldrig. Vi kommer aldrig ha den där relationen igen där man litar på varandra och snackar om allt. Så därför har jag bestämt att jag skiter i det. Fine om han ringer så kan jag snacka men det är inte värt ansträngningen att göra det för min del. Jag har inga förpliktelser, jag har inte gjort nåt.

24 thoughts on “Tom i bollen

  1. Ja inte fan ska du springa till honom så att han får förklara eller be om ursäkt eller vad han nu vill. Han är varken blind, döv eller känselbefriad. Låt honom söka upp dig om det är så jävla viktigt att rädda sitt eget skinn.

  2. Han kan gott ringa igen i nyktert tillstånd vilket han gör om han är en reko kille.

    När det gäller städning är det lättare att hamna i soffan regniga dagar än att dansa fram med dammsugaren. Fråga mig inte varför för jag har inte svaret 🙂

  3. Låt karln ringa igen, om han vill snacka.
    Tycker du är så himla duktig på att lägga honom bakom dig, så egentligen borde han inte få prata alls. Faktiskt. Ringer han igen så säger du bara ”Kamma dig och skaffa dig ett jobb, för fan!” Nu kanske han har ett jobb iofs, men han fattar nog poängen.

    • Absolut, jag känner att det inte behövs pratas speciellt mycket även om jag gärna skulle vilja ha en sorts förklaring hur den hjärnan funkar. Men det lär jag nog aldrig få veta även om jag har mina teorier ;).

  4. Klart man vill ha någon slags förklaring – även om det inte förändrar något – men frågan är ju om han någonsin kan lämna en förklaring som på ngt sätt gör ens en tusendel av allt ok? Svar: nej. Det vet vi ju iofs redan. Han vill rädda sitt eget skinn men han kan ta mig fan skita ner sig. Punkt. *hård tjej*

    Jamenkramdåfina!

Kommentera

