Jorå

Lite shopping då. Är det IG-varning när man kommer ut från IKEA med två pack lågenergilampor, en chips påse och två chokladkakor? Men jag tog igen det på ÖB med lite shampoo och sånt. Lasta 30 kilos balar totalt på två ton och två släp och så hemåt. Vem behöver gå på gym?

När vi kommit någon mil och bilen inte fått upp värmen frågar stallägaren om tempmätaren ska vara så där högt. Jag som är bilproffset säger nope, det är slut vatten och det kanske är därför det inte kommer någon värme i bilen. Frågade försynt om oljelampan brukar lysa. Tydligen inte. Föreslog att det är dags att stanna bilen.

Det luktade inte bra om motorn om man uttrycker det milt. Den hade kokat torr och jag tror inte oljan mådde så bra heller trots att det fanns så det räckte, varm i alla fall. Trots nästan urskog så kom hennes svåger som bor i närheten. Fyllde på vatten och så där och sen pajade kylaren. Poff.

Koppla lös släp fyllt med ett ton hö, byta bil. Lämna en bil och hem. Varför göra det enkelt för sig? Dock tror jag det kommer kosta många slantar att få den där bilen körklar. Hennes karl lär nog bli galen.

Ungefär så kan man också tillbringa en onsdagskväll.

Tilläggas kan att jag skrev på mitt jobbkontrakt och karln som lämnade över flörtade järnet. Tydligen var jag väldigt intressant för jag hann inte lämna stället innan jag hade en vänförfrågan på Facebook!! Ursäkta mig?!

16 thoughts on “Jorå

Kommentera

