Speedad till max

Något är fel på mig. Eller så påminner ni mig om någon månad när jag börjar gnälla att jag är less på jobbet. Nu är det helt plötsligt skoj, men sjuuukt mycket. Dagarna bara försvinner och det är glada miner hela tiden. Dock har vi haft möte med styrelseordföranden som susat upp jävligt många mil på grund av ett brev vi lämnat till chefen. Kollegiet har gått ihop och gjort en skrivelse över saker vi inte är nöjda med med chefen och lämnat över det och sagt att vi måste få en förändring.

Sååå i eftermiddag har vi då snackat med ordföranden om det. En formulering som vi skrev tyckte han var allvarlig och det var: Du ska se oss som jättar och inte dvärgar. För så har det känts. Toppstyrning och utbrott. Nu får vi dock se. Mötet kändes bra och det var inte pajkastning utan nyanserat. Känns som om man kan andas ut nu och vi ska få extern hjälp för att lösa detta.

Samtidigt så började mobilen pipa i tvåhundra. Hagkompisen meddelade att hon ska flytta hästarna, bästaste W – gemensam vän med Blondie ringde så vi kunde styra upp och träffas denna gång vi ska ner till Människobyn. Vet inte vad hon planerat men jag och Blondie ska vara klara vid 15 tiden på lördagen och så ska vi göra nåt i alla fall :D. Vad det än blir kommer det nog bli hur bra som helst, hon är full av upptåg. Kul med lite positiva nyheter.

Organisera med de två ponnyägarna som bägge ville vara med vid ihopsläpp med min och så traska iväg i spöregnet typ hela 50 meter till nya hagen. Surr och snack och höfix. Det känns rätt bra det här.

Hann bara lämna iväg ungen till som far, hon protesterar som vanligt och jag får ont i magen. Det känns fan inte bra :(. Hann hem och värma micromat (ungkarlsliv javisst!!) och då ringer hon som skulle hämta sina hästar. Bara gasa dit för vi skulle överlämna en present till det snälla paret vi lånat vatten av och som kollat till dom och ringt om det varit något.

Allt snurrar i tvåhundra och nu måste jag försöka varva ner efter den här veckan. Eld i kaminen, lite rörsocker så jag kan slänga ihop en Irish och krypa upp i soffhörnet. Inga planer alls. Orka! Messar lite med han med öppet förhållande, han ville att jag skulle komma till Piteå i morron men fan jag orkar inte. Det blir väl en till i raden av messatyper. Snart håller jag inte reda på dom alla.

10 thoughts on “Speedad till max

Kommentera

