Italien på det va?

Fullfart verkar vara ett varumärke som jag jobbar med just nu. Hemma rätt sent och fick ett ceperyck och tokröjde undan det värsta. Här är full höst ni känns det som och det dras in en massa såna här björkfjuppar…vet inte vad dom heter små gula grunkor som far överallt.

På jobbet anmälde jag mig till en gratis resa till Italien vecka 44. Det är en kurs vi gått i Socialt företagande och där får en från varje plats möjlighet att åka dit och studera hur dom gör där. Ingen hade anmält sig påpekade chefen och jag sa genast att jag ställer upp. Är inte mitt område och jag är inte speciellt intresserad men vem fan tackar nej till Italien? Gratis? Då är man ju dum i huvve på rikt. Jag hade annars tänkt lurpassa på resan till Skottland som ingår i de andra delkurserna men va fan jag kan ta bägge :D. Att det blir lite jobb och att åka med folk man inte känner det kan väl kvitta va? Nåja vi får väl se om någon mer kommer och anmäler sig, då tror inte att jag är aktuell ;).

Nä nu skiter jag i allt och kurar upp i soffan under filten. Lax och potatis i magen, en sprakande brasa i kaminen och härliga 14 blåsiga grader ute, hej hösten.

PS: Viktig info. Nästa tisdag kommer jag med stapplande och nervösa steg kliva in i gymmet igen efter två månaders bortavaro, då ska jag spöa skiten ur min vän på boxen 😉

24 thoughts on “Italien på det va?

    • Ja det ingår i utbildningspaketet att en från varje ställe i hela regionen får åka. Nu är ju inte socialekonomi öht min grej men wtf vill ingen åka så är jag fan inte den som är den 😉

  1. Jag håller med dig. De som inte tar chansen till en sån resa är dumma i huvudet på riktigt 🙂 Här är det också höstkänsla de flesta dagarna, men de gånger jag klär mig för höst så kommer solen fram och jag får gå omkring som en idiot och svettas…. grrrr

    • Ha ha visst är det sjuk det där med väder. Antingen har jag klätt mig för lite eller för mycket. Kallt på morron och svettigt till lunch…borde man lära sig nån gång 😉

Kommentera

