Trevligt och sura strömmingar med fotboll

Trevlig kväll igår, verkligen. Middag med kollegor, som tur är hamnade jag bredvid två söta pojkar/män. Väldigt trevligt…önskade nästan att inte dottern va med ;). Nåja dom var trevliga och lättsnackade och vi har redan styrt upp att vi, i alla fall jag, måste ner till Stockholm och träffa dom. Lite erfarenhetsutbyte, jobbmässigt i alla fall :D. Lite revy och skratt efter det.

Jag slängde även iväg en jobbansökan till mitt gamla extrajobb. Fan jag behöver pengar. Mycket pengar. Dom sökte helgfolk på ungefär 20 timmar i månaden. Perfekt och ungefär så jag jobbade förr vilket räntade på fint på kontot. Har jag sagt att jag är rätt förtjust i Handelns helglöner ;). Hoppas jag nu får det också.

I kväll har jag bjudit in syrran på surströmming igen, fan det var ju så gott. Dock har magen varit i olag sedan dess, om det beror på strömmingen eller förkylningen låter jag vara osagt.

På lördag blir det fotboll för hela slanten. Nervpirrande korpliknande fotboll. Brorsan kommer hit och det blir en massa annat. Jag har sagt upp mig, de behövde tjejer men min hals gör ont nu helt plötsligt. Så där taggtrådsont så jag törs knappt hosta. Efter fotboll eller samtidigt firar vi syster som fyller år och sen ut på en supertrevlig tillställning som är tradition här. Förra året hade jag gummistövlar som partyskor, snacka om säxig!

6 thoughts on “Trevligt och sura strömmingar med fotboll

    • Jag gjorde ju som så att jag hade helg under veckan när jag jobbade inom Handeln. Jobbade alltid lördag och söndag, oftast ledig torsdag och fredag i stället. Nu kanske det blir sexdagars arbetsvecka men det har jag gjort förr så jag överlever. Får jag det inte så ringer jag dit och tjatar!!

Kommentera

