Fullmåne

Dom som säger att det bara är skrock det där att man inte sover bra vid fullmåne kan ta sig där dom är som högst när dom plockar lingon. Det är stört omöjligt att sova. Trots hårt arbete och massor att göra under dagen så var det jag som stod ute halv ett på natten och hängde tvätt…Grannarna kommer snart ringa psykakuten eller nåt. Försökte sova för jag var trött som en gnu, men icket. Klockan fyra i morse gav jag upp och tog en insomningstablett. Smack så sov jag som ett barn och försov mig dessutom för hagbygge stod på schemat klockan elva.

 

12 thoughts on “Fullmåne

  1. ”… så var det jag som stod ute halv ett på natten och hängde tvätt…Grannarna kommer snart ringa psykakuten eller nåt.” Gud vad jag skrattade du, puss på dig hahaha!!!

  2. Jag tror inte att det är skrock. Skrock utan grund självdör efter ett halvt århundrande eller så. Detta har funnits så långt tillbaka man kan gå i skrifter etc.

  3. Känns som att det är en viss skillnad vädermässigt då tvätten blir blötare än i tvättmaskinen här om den hängs ut nattetid….Hade genast skickat på frugan både psykakut o tvångströja om man funnit henne vid torkvindan mitt i natten…

    Fast å andra sidan hade jag aldrig vaknat, sover sött som man gör, oavsett fullmåne eller annat skrock…;)

Kommentera

