Förberedelser

Sitter ännu med hästkläder, kepan bak och fram på huvve. Ett glas vin upphällt. Borde ha duschat för ungefär en halvtimme sen och vara redo för avfärd till Will som ska leka grillmaster. Min plan är att bara äta och dricka. Dock sa jag för en timme sen att det tar MINST en och en halv timme innan jag är klar. Minst alltså.

Har ju flyttat runt hästar och snackat med hagkompisarna och den som aldrig syns var värre pratglad. Vadå stressad…jag? Lägg till en enveten jäkla unge som surrar hål i huvudet på mig och avbryter femhundra gånger. Nåja han vet sin plats. Har beordrat honom som hästslav. Han får fylla på vatten på bete nummer två. Orkar inte bära dunkar så jag frågade dom i huset nära om jag får låna vattenslangen med tillhörande vatten. Sen beordrade jag deras unge och fylla. Bra där va? Med den dealen kan man stå ut med ett jobbigt kid.

Nu innan jag kliver i duschen ska jag surfa runt lite på diverse sidor, dom där måste sidorna och sen ska jag väl fundera på att göra mig klar. Jag sa ändå minst en och en halv, så jag räknar med två och en halv. Typ.

10 thoughts on “Förberedelser

Kommentera

