Pessimist javisst

Hur i hela helskotta ska jag kunna börja arbeta nästa vecka? Var nöjd över mig själv för att jag steg upp halv 10 igår men idag plågade jag mig upp vid lunchtid igen. Det är något fel på mig. Varför kan inte andra anpassa sig efter mina tider för dessa verkar vara normala i mitt fall…säkert för någon annan också. Skit!

Mulet och skitväder är det också så därför tänker jag ta färgskrapan och bege mig ut och skrapa lite vindskivor som ska målas, kanske orkar jag ta tag i sista pallen ved också. Jag förstår att ni avundas mig och mitt glamorösa liv. Skulle jag också gjort om jag inte levde i det och gillade att skratta åt andras olycka.

I kväll åker jag till Kallax och hämtar hem virvelvinden Will som semestrat färdigt i söder. Hur tänkte han när han tog det senaste flyget hem?

EDIT: Jag är jävligt höjdrädd har jag insett…går bra att stå på stegen men att gå upp på taket…det där klivet över, men värst är ändå att gå ner igen…Hjälp!!

6 thoughts on “Pessimist javisst

    • Skapa vindskivor OCH kapat och staplat en pall ved!! Samt en sväng till Kallax och hämta Will…full dag!! Byta…?!?! Jobba!?!? Jag och Will hann börja prata lite jobb innan vi kom på att det var dags att byta samtalsämne, precis då ringer min kollega och frågar om vi inte ska ha möte på måndagmorron…hmm.

  1. Ärligt, du vill inte byta med mig. De senaste dagarna har jag på fullaste allvar funderat på att byta jobb. Och då älskar jag ändå mitt jobb. Mitt tålamod har prövats till bristningsgränsen mer än femtio gånger sedan i lördags morse. :S

Kommentera

