Dejten som kom av sig

Okej jag skrev ett inlägg om potentiell dejt. Var lite för snabb där men först var det alla rätt. Ser ut som Opie i SoA, naaajs. Trevlig kille och så lite för fåordig och inte så humoristisk, men sen frågade han mig om jag var en partytjej…jag bara eeh (ljög liiiite) jag har varit ut två gånger i sommar. Inte vet jag om det är party. Jag trivs lika bra hemma (eller hur!!!), går gärna på bio eller teater…nu hade jag verkligen snackat in mig i ett hörn eller nåt. Bra där. Fast det stämmer OM jag skulle få med någon så skulle jag gå på bio eller teater, har varit nån gång jue.

Frågade om han inte brukar vara ut. Nej aldrig på krogen. Aha men hemma och umgås med folk är ju skoj. Men återigen inte krogen för jag dricker inte. Okeeej! Fine det är ju bra och upp till var och en MEN mina varningsklockor börjar klämta rätt högt här eftersom jag vet varifrån han kommer. Fick för mig att han var nykter alkoholist eller liknande. Det får man vara men och andra sidan får den som dricker dricka också. Jag har inga fördomar mot de som väljer att inte dricka, bara det är samma sak tvärtom. Att det inte är några problem om den andra gör det. Fick lite känslan av fördömande.

Det som avgjorde att det liksom kändes neeeej var när vi skrev om att jag kände mig lat (förutom dom där självutvecklingsböckerna då). Orkade inte gå ut och skrapa vindskivorna utan hellre låg på sängen. Då kontrar han med: och msna med killar. Jag bara: Ja det är väl trevligare än att få färgflagor i ögonen…sen kom han med någon kommentar att ja nu får du en mindre att skriva med jag ska bla bla bla…lite så där snipigt. Är det då man skriver att msn är förlegat och man sexchattar på WF ist?

Det är helt okej att man är olika men det ska komma från bägge hållen det där med att vara open minded. Jag vet inte kanske är jag för snabb att avfärda jag med, letar fel. Men på allvar så orkar jag inte med en nöt till, det har passerat så många så jag orkar inte räkna mer.

Undra hur han skulle ta om jag skrev: Ligga? 😉

 

 

14 thoughts on “Dejten som kom av sig

  1. I msn’s ungdom gällde det ju att flirta o ge komplimanger för allt vad tygen höll…..Förlegat nu förstår jag, fördöma är det som gäller alltså !! 😀

    • Tror den här killen missade den grejen. Det var liksom artighetsflirt och sen bar det iväg utför. Ska man chatta så måste man vara mer tydlig, som med all text…blir korthugget och konstigt annars. Förlegat och förlegat det vill jag inte påstå men förr hade man ju massa online nu är det mer undantag än regel, FB har väl tagit över rätt mycket. Jag fördömer enbart dom som förtjänar det 😉

  2. Sms kan ju verkligen bli SÅ fel!! Ofta man tolkar saker helt annorlunda mot vad det skulle vara! Läste själv en gammal konversation jag hade med en kille som jag tolkat var lite grinig. När jag läste det efteråt kände jag att jag tolkat det SÅ himla fel!! Hahaha

    • Men så är det jue. Man,snabbläser å missar små betydelseskiljande ord å vips tolkar man fel. Därför ska man vara övertydlig i text. Man ser inte kroppsspråk eller ansiktetsuttryck…

Kommentera

