Projektering

Igår snurrade min projekthjärna igång, har försökt stänga av och tänka bort men det såddes väl ett litet frö. Vi flyttade hästarna till hage ett igår och pratade med gubben vi tar vatten av. Han säger att huset tvärs över gatan är till salu. Ett jäkla gammalt hus med en lagård. Ett hus jag liksom småkikat på i flera år. Mindre än mitt och naturtomt. Ingen är nånsin där sen gubben dog, de är kanske ett par gånger per år och klipper gräs.

Cyklade till hagen och sprayade hästen och var tvungen att smita dit och tjuvkika genom fönstren. Befarade att planlösningen på bottenvåningen skulle vara värdelös. Den var helt okej. Ett stort kök och ett mellanstort vardagsrum…man kan slå upp delar av väggen därmellan. Jag gissar att det är två sovrum uppe på vinden. Ett perfekt och mindre hus än detta.

Lagårn kunde jag inte komma in i, det var låst och det gick inte att tjuvkika in alls. Enligt gubben skulle dom ha 280 000 för det. Jag vill ha!! Tänk att få bo kvar i byn och ta hem hästkraken. Vore perfekt och storleken och priset är jäkla bra. Så klart måste man lägga några hundra på renovering men i kallhyra hamnar jag inte mycket mer än jag bor nu vilket gör att jag ändå i slutändan kommer billigare undan.

Ska projektera vidare och kolla upp det här…får hyra ut i värsta fall eftersom jag råkas ha ett hus redan. Snurr, snurr i huvudet.

22 thoughts on “Projektering

  1. Jojo, vissa kostar på sig både torp, sommarställe o hus o lägenheter..!! 😉

    Säg till när man får låna sommarhuset på den tropiska ön !! =D

      • Utlandestripp ?? Menar du nu kanske tripp utomsocknes ?? Kan bjuda på resa till närliggande by för kaffe med dopp på lokalt fik..=D

        OM jag hittar till så långt upp att kompasserna fryser, vill säga…

          • Om du nu har allt det där inom armlängds avstånd, vad ska du då snika till dig en utlandssemester för ?? *fruntimmer – himlar lite diskret*

            • Sluta himla…och vadå snika..du är ju en generös man och jag är ett jeflars trevligt sällskap :D.

              Nackdelen är att vi har en sjukt kort sommar, är du förkyld eller sjuk några dar har man missat den. Därav utlandssemesterdrömmar…tänk att åtminstone ha en veckas sommar, just sayin 😉

Kommentera

