Många om

Om man lånar småbarn innebär det ibland att man måste byta sängkläder och skura upp madrassen på grund av en liten olycka. Ser man positivt på det så var det dags att byta dom ändå. Härligt att lägga sig i nya rena och gosa in sig :).

Om man tränar på lördagkväll i stället för att roa sig så får man äta ännu mer chips och choklad och ta några extra glas vin till det.

Om man sätter in mer ved i kaminen trots att det är sista juni!!! Så måste man tänka på att elden är varm och dra ut handen fort, inte låta den vara kvar för länge så det luktar bränt kött.

Om man har en unge som är skräckfilmsfanatiker tar det tid att välja gemensam film, kompromissen blev Hugo en äventyrsfilm, jag som ville se romantiskkomedi medan regnet smattrar mot hustaket och brasan sprakar.

Om man har en häst som står i hagen och fryser i blåst och regn…då har man dåligt samvete för det :(. Trots att dom klarar av det så är det nackdelen med sommarbete.

Om man öppnar brevet från gyn och läkaren konstaterar en lättare avvikelse (för 3e gången!!) Som han menar är en inflammation i slemhinnan och skriver ut vagiatorer utan att ens undersöka mig. Ska man börja gå till veterinären istället? Om jag opererats två gånger och gått på kontroll i ett år nu när det börjar komma tillbaka vet jag inte om vagiatorer är lösningen, suck!

7 thoughts on “Många om

    • Ja det är en jäkla soppa som tär på en. Det var inte min ordinarie läkare som skickade beskedet och det visste jag jue. Dock en överläkare så han borde väl veta?! Kom överens med min läkare att vi kör en operation till om det visar mer. Ska snacka med henne efter semestern men får väl prova dom där vagiatorerna…

Kommentera

